آبگرم دلیر

بنام خدا

مدتها بود که می دانستم در یکی از روستاهای چالوس آبگرمی هست ولی اطلاع چندانی از مسیر و موقعیت آن نداشتم . تنها نامی را می دانستم : دلیر

روزی با یکی از همکاران در خصوص آبگرمها صحبت می کردیم که گفت ما نیز در محله مان یک آبگرم داریم ... عجب که نتوانسته بودم بین پسوند فامیلی ایشان و آبگرم دلیر رابطه ای برقرار کنم!
جاده چالوس به تعداد پیچ های بی شمارش جاذبه گردشگری دارد از رودخانه ، آبشار و چشمه گرفته تا روستاهای گردشگری و دریاچه و قله های رفیع . هیشه فکر می کردم این جاده که زیباترین جاده ایران و یکی از جاده های زیبای جهان بشمار میرود نسبت به جاده هراز یک چیز کم دارد : آبگرم.

تازه فهمیده بودم که اشتباه می کردم و شوق داشتم برای دیدن این آبگرم...

بهرحال ، در اولین فرصت یعنی دیروز روز جمعه ششم بهمن ماه 96 ، برای اینکه در ترافیک جاده چالوس گیر نیافتیم صبح زود راه افتادیم و ساعت 10 صبح در روستای دلیر بودیم.

از همان ابتدای جاده چالوس با برف مواجه شدیم و همین باعث خوشحالی مضاعف ما شد. حداقل 5-6 سانتی برف باریده بود ولی جاده امن بود. طبق اطلاعاتی که از دوست و همکاری اهل دلیر گرفته بودم باید 100 متر مانده به رستوران همسفر (گوگوش و بهروز فیلمی با همین نام در اینجا بازی کرده اند) باید از سمت دیگر جاده خارج می شدیم . درست از روبروی رستوران کوهستان.

بعد از حدود 22 کیلومتر رانندگی در جاده ای زیبا و پیچ در پیچ و البته خطرناک بخصوص که در گردنه ها برف جاده را کاملا پوشانده بود و کافی بود با یک ترمز ناگهانی لیز خورده و از جاده بدون حفاظ خارج شوی و چندین گردنه را مستقیم پایین بروی.

ظاهرا ساخت و ساز های آسیب زننده محیط زیست در این منطقه زیبا هم باب شده بخصوص در محله ای بنام الیت قبل از محله دلیر.

وارد روستا که شدیم از شانس خوبمان پیرمردی با نوه اش مشغول برف بازی بود و آدرس آبگرم را گرفتیم. وارد روستا که بشوی باید در تقاطع ها سه بار به راست بپیچی و تا هرجا که بتوانی با ماشین بروی . اگر بتوان تا آخر راه ماشین رو رفت دیگر تا آبگرم 200 متر بیشتر فاصله نیست.

ما خودرو را در انتهای روستا پارک کرده و کوله ها را برداشتیم و پس از 20 دقیقه بخار آبگرم از دور خود را به ما نشان داد.

آب تنی در هوای برفی لذت خاص خودش را دارد. بخصوص که در هوای آزاد باشد و بدون هیچ مزاحم یا شریک ، آبگرم را قرق کنی و لذت ببری ...