بنام خدا

به اصرار یکی از دوستان عزیز و پیگیری های دوست عزیز دیگری به ناچار تن به سفری مجردی بهمراه پسران گلم دادم که یکی از شیرین ترین و هیجان انگیز ترین سفرهای عمرم شد. گرچه اتفاقی پیش بینی نشده پایان سفر را کمی آزار دهنده کرد اما  نه تنها از شیرینی آن نکاست بلکه بیشتر بر آن افزود!

تیم 8 نفره رفتینگ

پیش از شروع رفتینگ

چهار همکار بعلاوه پسران و برادرم و برادر یکی از همکاران بعد از ظهر روز پنجشنبه با دو  ماشین راهی سفری شدیم که گرچه هدف خاصی داشت اما عمده ترین هدف این سفر تنها همراهی و همدلی دوستان بود. در کنار هم بودن گاهی هدف اصلی همسفر بودن است.

هدف از سفر قایق سواری  در رودخانه خروشان (رفتینگ) ارمند در چهار محال بختیاری و نرسیده به شهر لردگان بود. اینکه چگونه رفتیم و کی رسیدیم و کجا خوابیدیم و چگونه هماهنگ کردیم و ... بماند . تصاویر خود گویای هیجان و شادی  بی حد و حصر دوستان است .

ابتدای مسیر رفتینگ

آماده می شویم سوار قایقها شویم

تصاویر خیلی گویای هیجان نمی تواند باشد اما فیلمها حاکی از هیجان در کل مسیر قایق سواری که بیش از 18 کیلومتر بود و بیش از 4 ساعت بطول انجامید می باشد که متاسفانه قابلیت آپلود در وبلاگ را ندارد.

وقتی به قسمتهای آرام رودخانه می رسیم می توانیم عکس و فیلم بگیریم

شرکتهای متعددی برای رودخانه خروشان تور از تهران می برند از جمله شرکت دالاهو که با هزینه بیش از 400 هزار تومن برای هر نفر تمام می شود اما ما با هماهنگی با شرکت مجری قایق سواری توانستیم ضمن خلاصی از آسیب ها و محدودیت های تور  با کمتر از نصف قیمت این برنامه را اجرا کنیم.

خیار و لیمو در آب نمک

چه لذتی داد خیار و لیموی غوطه ور در آّب نمک!!!

شرکت کارون که محل استقرارش در اصفهان است مجری برنامه می باشد که با لیدر ها و "رفت گاید" های متبحر و متخصص و متشخص و فهمیده این برنامه را اجرا می کند که از زحمات و محبت های این عزیزان سپاسگذاریم.

در تک تک عکسها شادی و شیطنت بچه ها را می شود حس کرد

اما موضوع این گزارش متفاوت است :

حدود ساعت 8:00 صبح  در محلی که پایان رفتینگ بود خودرو ها را پارک کردیم و لباسها را پوشیدیم و تمامی مدارک , پول , گوشی ها را داخل ماشینها گذاشته و سوئیچ یکی از خودروها را داخل یکی دیگر گذاشته و تنها با یک گوشی ضد آب و یک سوئیچ با مینی بوس تور راهی بالادست شدیم . در ابتدای مسیر با وجود تذکر  راهنمای تور (رفت گاید) سوئیچ را به وی تحویل ندادم چرا که بنظرم در جیبم امنیت کافی دارد... اما در  جایی که از صخره بالا رفتیم تا توی آب شیرجه بزنیم شد انچه نباید می شد و سوئیچ به آب فنا رفت !

کنار چشمه ای با آب گوارا

عکس یادگاری در کنار چشمه ای با آب گوارا و خنک

وقتی خسته و کوفته و آب کشیده رفتینگ پایان یافت و پیش خودرو ها رسیدیم تازه اول ماجرا بود ... بدلیل اینکه دوست داشتیم ناهار را "بره کباب " نوش جان کنیم در قرار داد با تور ناهار را قید نکرده بودیم ... امان از دست گرسنگی و صد امان از دست تشنگی آنهم در کنار رودخانه با عظمتی که آب شیرین شهرهای پایین دست را تامین می کند ... امان از غریبی و امان از بیچارگی ...

محل شیرجه در مسیر رفتینگ ارمند

محل شیرجه

ریموت خودرو اینجا به آب (!!!) فنا رفت

راهنماهای تور  که از قبل در جریان مشکل ما قرار گرفته بودند آمدند سراغ ما و به زور ما را بر سر سفره خود مهمان کردند ... چه جوجه کباب لذیذی !

با همفکری تنها راه ممکن ارسال سوئیچ یدکی از تهران توسط هواپیما بود که هماهنگی شد  تا با پرواز ساعت 22:00 ارسال گردد که خود داستانی دارد که نگو ... و در نهایت هم دو نفر از دوستان ما را تا اصفهان بردند تا شب ریموت را تحویل بگیرند و برگردند و صد هزار تومان هم به این دو نفر داده بودند که در راه برگشت مشکلی نداشته باشند .

رفتینگ رودخانه ارمند

نفر آخر رفت گاید و لیدر تور رفتینگ جناب آقای حیدری است.

موقع حرکت تور به سمت اصفهان نیز مسئول محترم تور ضمن عذر خواهی از اینکه نمی تواند تا حل مشکل پیش ما بماند به یکی از افراد محلی توصیه کرد تا کمک حال ما باشد و مبلغ پانصد هزار تومان به زور به ما داد تا زمان رسیدن سوئیچ با مشکل مواجه نشویم.

به غار حاشیه رودخانه نزدیک می شویم.

ما دو برادر کنار خودروها ماندیم و جناب آقای مالکی بقیه همراهان را با اصرار به منزل خود برد تا استراحت کنند و این طفلی ها از بس خسته بودند تا ساعت 9:00 شب یکضرب خوابیدند و وقتی بیدار می شوند با سفره اماده مواجه می گردند و حالا نخور کی بخور !

آخرین عکس سلفی یادگاری ارمند

گرچه تا رسیدن ریموت خودرو حدود 12 ساعت معطلی و اوارگی ما طول کشید اما علاوه بر لذت خوابیدن در کنار رودخانه و زیر آسمانی پر از ستاره ، آواز زیبای شبانگاهی حاج مهدی عزیزو ... ، آنچه تا همیشه در ذهن و خاطره ما باقی خواهد ماند محبت مردمان کشورم از بچه های با معرفت اصفهان گرفته تا اهالی روستاهای اطراف ارمند بود . از اصرارهای بیش از اندازه اهالی برای اینکه شب را در منازلشان مهمان باشیم تا جوانان با معرفتی که شب نان و پنیر و خربزه برای ما خریده و تا پاسی از شب در کنار ما ماندند تا احساس غربت نکنیم ... دیدن لطف و محبت ، صداقت ، مهمان نوازی و صمیمیت این مردان بی ریا مهمترین هدیه ای بود که در کمتر سفری می شود انها را لمس کرد...

خدا یا بر کسب مردم این سرزمین برکت ده و روزی شان را افزون فرما ... آمین .