بنام خدا

روز پنجشنبه 25 خرداد به قصد کوهنوردی  و صعود به قله توچال بهمراه همسر محترمه راه افتادیم سمت دربند تا پس از یک شبمانی در پناهگاه شیرپلا روز جمعه صعود خودمان را به توچال اغاز کنیم . اما ... ساعتی بعد سر از دامنه دماوند در اوردیم و با شقایقهایش کلی عکس یادگاری گرفتیم و سپس تا مسجد حضرت صاحب الزمان (محل شبمانی صعود به قله دماوند ) پیش رفتیم و صبح بعلت افت قند بنده از ادامه کوهنوردی منصرف و کما فی السابق به دامنه گردی پرداختیم .

قلعه ملک بهمن و دماوند در یک نما

پس از گذر از آبگرم رینه ، از گزنک خود را به جاده هراز رسانده و  درست قبل از روستای وانا (سمت راست جاده تهران به آمل و در سرازیری قبل از روستا) از جاده خاکی پایین رفتیم و بعد از عبور از پل واقع بر روی رودخانه در محلی شبیه پارکینگ و در ورودی روستا وسیله نقلیه را پارک کرده و از کوچه باغهای پر از درختهای گیلاس و آلبالو راه افتادیم.

آبشار شاهاندشت - نمای دور

البته از خود روستای وانا هم راه هست و پیاده روی بیشتری لازم دارد تا به کنار آبشار رسید.

آبشار شاهاندشت- از نمای غرب

هوای عالی ، باغهای پر از میوه گیلاس و البالو و گردو ، صدای رودخانه و چهچهه پرندگان بیشتر ترغیبت می کنند تا اینکه صدای ۀبشار ...

آبشار شاهاندشت

اگر فقط لحظه ای کنار ابشار بایستی خیس خیس می شوی بطوری که تا ساعتها آب ازت می چکد .

عظمت آبشار شاهاندشت

قلعه ملک بهمن از داخل کوچه باغها

از سمت غرب آبشار بالا رفتیم و با حدود نیم ساعت خود را کنار قلعه یافتیم . راه را ادامه دادیم و کمی دیگر هم صعود کردیم.