بنام خدا

در سفر تابستان سال قبل که اتفاقاً با "یار ناموافق" بود بسیاری از مناطق دیدنی را از دست دادیم و قول دادم که سال بعد جبران مافات کنم و هفته پیش فرصتی دست داد تا بهمراه خانواده شبی در جنگل بمانیم و جاده ٢٠٠٠ و ٣٠٠٠ تنکابن را تا آخر سیاحت کنیم و لذت ببریم . کباب ماهی در دل جنگل و زیر باران و کنار رودخانه تناول کنیم و خوش باشیم .

سری به فومن زدیم و از روستای زیبای ماسوله دیدن کردیم و از نوع زندگی مردم روستا لذت بردیم و شبی را در یکی از خانه های روستایی بسر بردیم و گذر ابرها را از کنارمان حس کردیم و همسایه ابرها شدیم . در جنگلهای نزدیک ماسوله اطراق کردیم و تا می توانستیم در هوای بارانی در جنگل گم شدیم . گلی شدیم . خوش بودیم.

نمایی از ماسوله در مه

نمایی از یک خانه زیبا در ماسوله

پس از بازگشت از ماسوله راهی قلعه رودخان شدیم . منطقه ای زیبا و تقریباً محلی و کاملاً جنگلی . با اینکه در ابتدای رودخان آلاچیق هایی برای شب مانی و استراحت مسافرین تدارک دیده شده و دارای کیوسک نیروی انتظامی ، دستشویی و نمازخانه  می باشد و کاملاض امنیت برقرار و حتی می توانستیم شبی را در چادر بمانیم ولی ترجیح دادیم باز هم در خانه ای روستایی شب را به صبح برسانیم و ضبح علی الطلوع برای صعود به قلعه رودخان آماده شویم.

ورودی اصلی قلعه رودخان

خوشبختانه یا متاسفانه مسیر قلعه را تا خود قلعه مسطح و سنگ چین کرده اند البته با استفاده از سیمان که بهنگام بارندگی لغزنده می شود و کمی خطرناک . حدود یکساعت پیاده روی آرام در داخل جنگل ، دیدن قلعه را در بالای بلندی و بر فراز کوه (دره بین دو کوه را پر کرده است) لذت بخش تر می کند . ساعتی نیز در داخل قلعه گشتیم و سازندگان این بنا را تحسین کردیم . قلعه رودخان را برای اولین بار بود که از نزدیک می دیدیم . افتخار آمیز ، دوست داشتنی و زیبا بود. بخصوص که این بنای عظیم را "گیلک ها"از ترس ما "ترک ها" ساخته اند. جای همه دوستان خالی بود و جا دارد سری به این بنای زیبا بزنید و لذت ببرید . حتماً خوش خواهد گذشت.

نمای قسمت شرقی قلعه رودخان

با کمتر از دو ساعت رانندگی به ساحل گیسوم (نرسیده به تالش و اسالم) رسیدیم و با اینکه دریا تقریباً ناآرام بود ولی اجازه ورود به دریا و شنا داده شده بود و تنی به آب زدیم و کلی خستگی در کردیم و گرما و رطوبت شمال را به در کردیم و کلی هم خوش گذشت .

اما ...

وقتی به یک شب مانی در جنگل آمل فکر می کردیم که بهمراه چهار خانواده دیگر چقدر خوش گذشت تازه می فهمیدیم که وقتی "به تنهایی خوشی" ، چیزی کم داری ، احساس یک خلاء بزرگ می کنی . خوش بودن به تنهایی ، یک خوشی کامل نیست . خوش بودن بهمراه دیگران است که خوشی را تکمیل می کند .

اما از انجاییکه حادثه هم جزو سفر است و شب آبستن حادثه ها و کسی که گوش به حرف بزرگتر ها نکند و عاصی شود باید کیفر بیند . منهم آنشب پس از گذر از جاده زیبا و دوست داشتنی اسالم - خلخال به کیفر نافرمانی از دستور و تاکید و توصیه  پدر بزرگوارم رسیدم ...

عکسهای زیبایی از ماسوله و همینطور از قلعه رودخان گرفته ام که سایت خوبی برای بارگذاری (آپلود) نمی یابم و توصیه می کنم از گزارش و عکسهای بسیار زیبای جناب آقای شجاعی استفاده کنید .